MARY KAY

 
Jag har en ansiktsserie (heter det så?) från Mary Kay som är sååå bra. Just denna serien är mest för ungdomar om jag minns rätt, för lite mer "ungdomlig" hy. Är jätte nöjd! Den är så dryg, har haft den i typ 9 månader, använd nästan två gånger per dag, och ändå är det mycket kvar liksom.
 
Den största tuben till vänster är en rengöringskräm som ska tas i fuktigt ansikte och sedan torkas bort med en varm fuktig handduk. Sen sprayar man på en bomullspad och tar bort resterna som inte rengöringskrämen tog, och sist tuben i mitten, en återfuktande kräm. Denna ska användas både morgon och kväll, och man kan ju undra varför man ska ha rengöringskrämer och så på morgonen innan sminket, men det är så mycket skit som fastnar i ansiktet även om du inte har en enda liten sminkfläck i ansiktet. Det har inte jag tänkt på innan, i alla fall inte att det påverkar min hy, men på ett Mary Kay-"party" fick jag reda på det. Den lilla tuben är en foundation som fungerar som en hudkräm också, hur bra ändå? Alltså ingen dålig foundation som förstör i ansiktet.
 
För att någon kräm ska hjälpa behöver man en hel serie av någonting har jag även hört. Det räcker liksom inte att köpa en ansiktskräm från Nivea, en ansiktsmask från loreal osv... Det kan man ju förstå faktiskt, då olika märken och produkter jobbar mot olika grejer, så det blir ju konstigt om det "krockar" i de olika produkterna man använder. Mary Kay är ju ett litet dyrare märke, men jag tycker i alla fall att det kan vara värt! Min serie kostade runt 900 kr om jag inte minns fel. Jag är jätte nöjd!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0