6 JUNI

 
God morgon bloggizz. Idag är det ju den 6 juni, Sveriges nationaldag. Tycker ändå att denna dagen ska firas, att man gör någonting speciellt i alla fall. Jag själv ska ner till Bohus fästning där det varje år är nationaldagsfirande med lite artister, tal, körer osv. En utav mina lärare ska hålla tal tex.. Haha. Det är ju så fint väder idag också så det blir nog mysigt! Ikväll så har vi den ungdomskvällen i Romelanda som jag nämnde i ett annat inlägg (kom!!). En öppen kväll för alla där det blir grill, volleyboll, kubb, pingis, musik, Xbox osv...  Kommer bli skitkul!
 
Jag är ändå en stolt svensk måste jag säga. Många klagar alltid på hur dåligt Sverige är, och visst, allt är ju inte bra men så är det ju i alla länder. Vi har ju såååå mycket bra grejer också, som väger över tycker jag. Jätte fina traditioner, musik är vi grymma på, vi har jätte fin skärgård, och sen har vi ju massa kända saker och personer som kommer från Sverige. Typ ABBA, Astrid Lindgren, IKEA, Volvo, H&M, Roger Pontare (hahaha skoja). Nej, men ni förstår nog grejen. Hoppas i alla fall att alla får en bra 6 juni, vad ni än gör! Puss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0