HUR JAG GJORDE CHOKLADGRÖTEN

Fick en fråga om hur jag gjorde chokladgröten och eftersom jag inte har något speciellt att blogga om tänkte jag svara på det!
 
Jag improviserade lite men så här gjorde jag:
 
1 dl havregryn
2 dl mjölk
1 msk kakao
1/2 mosad banan
1 sked jordnötssmör (inget måste direkt)
 
Blanda i en kastrull och koka upp på låg värme. Toppade med skivad banan, varma hallon och kokos, vilket var jätte gott. Nästa gång tar jag nog i lite honung eller vaniljsocker eller något för jag tycker det blir konstigt när det ska vara chokladsmak och så är det inte sött liksom. Men det behöver ju inte bli onyttigt för det, honung är ju nyttigt till exempel. Så det ska jag testa nästa gång. Banan ger ju lite sötma också. Men i alla fall, godare än vanlig gröt!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0