5 SAKER JAG ÄR NÖJD MED

En sak jag tycker är väldigt svårt är att hitta saker som jag tycker om på min kropp. Lite lättare är det med personligheten, hur jag är, men kroppen tycker jag är svårt. Varje gång jag funderar på vilka delar jag gillar med min kropp ser jag något som ändå inte är så jag vill att det ska vara. Svårt att förklara, men jag är ändå rätt nöjd med mina ben till exempel, men nu har jag kommit på att det ser ut som att jag har celluliter på sidorna när jag sitter ner, och då är jag inte nöjd längre, förstår ni?
 
Jag tycker däremot att det är viktigt att man som människa hittar fina saker med sig själv som man fokuserar på, istället för saker som man är mer missnöjd med. Alla har ju såklart brister, jag tror aldrig att man kan bli helt nöjd, hur mycket man än opererar sig eller vad man nu gör, men det är viktigt att själv ha några saker som man tycker är fina med sig själv. Jag har bestämt mig för att göra en lista på fem saker jag är nöjd med, på min kropp.
 
1.  Min ögonfärg- En rätt tydlig grön färg, inte jätte vanligt att man har det så det är jag nöjd med. Tycker det är fint!
 
2. Mina tänder- Nu när jag blivit av med tandställningen så är jag så himla nöjd med mina tänder. Inte en enda sned tand, bra storlek, lagom vita... I like!
 
3. Mina ögonbryn- Jag har aldrig behövt noppa mina ögonbryn, aldrig någonsin. Tycker att de har en perfekt form, färg, och inte alls buskiga. När jag fyller i mina ögonbryn gör jag endast det längst "fram" där stråna är glesare för att det ska se lite mer ut, men färgen ändrar jag ingenting på. Gillar att mina är naturligt mörka.
 
4. Mina händer- Folk blir alltid chockade över hur små händer jag faktiskt har och jag har aldrig mött någon som har mindre händer än mig faktiskt, men jag trivs med det. De är ju inte så små att det ser konstigt ut, men de passar mig. Jag har ju inte direkt de biffigaste armarna heller, mina handleder är väldigt tunna, vilket gör att det nog hade sett konstigt ut om jag hade större händer än jag har.
 
5. Mitt hår- Egentligen vet jag inte varför jag har med det för jag är rätt ofta missnöjd med det faktiskt, men måste ändå ha med det. Gillar färgen jag har nu (sak dock göra lite slingor snart). Gillar att jag passar bra med håret i en tofs, har lätt att få håret stramt. Gillar även att jag inte behöver platta och slita på mitt hår, har nämligen naturligt platt. Dock gillar jag att locka lite naturliga lockar ibland. Sedan är jag ganska nöjd med längden nu också, fast hade inte skadat med liiite längre...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0