LÅNGT INLÄGG- KNÄPPT

På konfalägret för några veckor sedan hände det en väldigt konstig grej. Jag fick knottbett (trodde jag) i nacken (ni ba wahhhh, farligt) Nä men det kommer mer... Först var det inget mer med det, runt tre bett som kliade sjukt mycket bara. Dessa bett spred sig dock vilket började bli konstigt, knott sprider sig ju inte, och det var ingen mer som hade fått knottbett. De spred sig över hela hårbotten, jag hade stora bulor i pannan, bakom öronen, helt svullen i nacken av alla bett, på höftbenen kom det och även på knät. Då trodde jag fortfarande att det var knott, men nu i efterhand tror jag att det var en allergisk reaktion på någonting.
 
En dag så vaknade jag upp med ont i högra knät, men jag tänkte inte mer på det egentligen. Kommer ihåg att det gjorde ont när jag satt med benen i kors ni vet, men inte mycket mer än så. Jag tyckte att jag såg att det hade börjat svullna men när jag frågade mina kompisar så sa dom bara "Nä men du inbillar dig nog bara", typ. Det började dock göra ondare och ondare och svullna mer och mer, så när vi samma dag var och spelade minigolf så bröt jag ihop. Jag KUNDE inte gå. Det var verkligen helt fruktansvärt, grät som ett litet barn för att det gjorde så ont, så prästen fick gå tillbaka, hämta sin bil och hämta mig. Samtidigt har min läpp svullnat upp något enormt, alltså det såg ut som att jag hade botox hahaha. I bilen tillbaka så frågade jag en kompis om hon kunde kolla om läppen var svullen, till svar fick jag "Ja, om du slutar göra duckface". Grejen var att jag gjorde ju inte duckface, hahaha. På kvällen fick jag och en ledare åka till sjukhuset där jag tog prover, fick dricka kortison, ta tabletter, fick benet lindat osv... Dom visste inte var det var, men dagen efter var det bättre. Galet konstigt, att mitt knä helt plötsligt svullnar upp och min LÄPP?! Haha alltså wtf. Vet att det ser ut som att jag putar på bilden på min läpp (till höger) men jag gör verkligen inte det, haha.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0